maandag 1 oktober 2012

Hello,
Vandaag was het 1 oktober! Begin van een nieuwe maand, dat wil ook zeggen dat ik hier ongeveer een maand ben.
Binnenkort komen speciale eventen! Zoals Thanks giving (Dan eten ze hier opgevulde kalkoen), Halloween dat is hier een big festijn ook op school ; iedereen is al bezig met voorbereidingen, apple pikking (Dan mag je vrij appels gaan plukken op de farms)! Zal proberen zoveel mogelijk foto's te nemen om jullie een beeld te geven hoe het hier in zijn gang gaat.

Toen ik thuis kwam van school had mijn gastmoeder een desert gemaakt! Het was crispy sereal met marsmelows. Ze warmt eerst de marsmelows op tot ze gesmolten zijn en dan roert ze de crispy door.
In België doen ze dat soms met chocolade. Een zeer zwaar gerecht! Ik denk dat ik op het eind van mijn verblijf een kookboek ga kunnen samenstellen met allemaal vreemde gerechten!

Toen mijn gastfamily dit weekend het huis efkes stofzuigde, was ik zeer raar aan het kijken. Ze hebben hier geen normale stofzuiger. Alleen een stok en een buis. De buis sluiten ze aan aan de muur. Blijkbaar alles dat word opgezogen gaat in de muur en via een buizen systeem naar een bak. Een zeer handig systeem want dan heb je niet het probleem dat de box overal tegen botst.


Tot de volgende blog message! ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten